Уредите за мек старт или таканаречените меки стартери денес претставуваат незаменлива компонента во речиси сите видови проекти и апликации, каде што е потребна константна брзина на моторот. Проблемот со пуштање во работа на трифазен асинхрон мотор со ротор на кафез е присутен повеќе од 100 години, поради прекумерна стартна струја, механички и термички оптоварувања на изолацијата на моторот во моментот на стартување, како и поради удари од механичко оптоварување, а моментално најсофистицирано решение е уред за мек старт.
Целта на инсталирањето на уред за меко стартување е првенствено да се намали струјата за стартување, која во зависност од моќноста на моторот може да достигне вредност од 5 до 7 пати поголема од номиналната вредност. Со тоа го намалуваме стресот на изолацијата и го продолжуваме животниот век на моторот. Дополнителни позитивни аспекти на користење на мек стартер се:
- Намалување на механичкото оптоварување на погонските елементи (преноси, спојки)
- Намалување на хидрауличните удари во цевките при примена на пумпи
-Намалено оптоварување на електричната мрежа
- Намалување на потреси и вибрации на подвижни ленти
Принципот на работа на мекиот стартер е релативно едноставен: три пара антипаралелни тиристори лоцирани на таблата за напојување на уредот се поврзани со намотката на статорот на моторот. Напонот што го напојува моторот се контролира со аголот на палење на тиристорот, додека аголот на палење на тиристорот е контролиран од микроконтролери, односно контролната единица на мекиот стартер. Со развојот на производната технологија, примената на меките стартери е проширена и на мониторинг на моторот, така што денес меките стартери обезбедуваат преглед и контрола на најважните параметри на работата на моторот, сигнални грешки во работата на погонот користејќи аларм. и програмабилни излези. Секако, она што е важно да се нагласи е дека повеќето од денешните меки стартери ги поддржуваат сите протоколи за комуникација. (Modbus Rtu, Profibus, Profinet итн.).